Wat gaat de tijd snel, de 6e week! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu Wat gaat de tijd snel, de 6e week! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu

Wat gaat de tijd snel, de 6e week!

Door: Renée en Manuelle

Blijf op de hoogte en volg Renée Kusters

15 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

Wat gaat de tijd toch snel, de zesde week in Thailand.

De laatste week voor de zomervakantie 9 tot en met 13 maart 2015.

Deze week is de laatste week en de kinderen hebben daarom allemaal toetsen. De kleuters niet en deze ging maandag dan ook gewoon door. Vorige week hebben we het thema vakantie al besproken over wat er mee gaat op vakantie en wat je thuis laat. Deze week gingen we een boekje doen over kledingstukken omdat dit er op aansluit. Beide hebben we 2 lessen gegeven.

De rest van de week waren er geen lessen meer. Aangezien we volgende week starten met de summerschool, waarbij we beide een eigen klas hebben, hadden we nog zat dingen voor te bereiden. 2 weken lang alle lessen zelf bedenken en ontwerpen is toch een hele klus. Het blijft natuurlijk wel een zomervakantie dus het moet ook leuk voor de kinderen zijn. We zijn deze week vooral bezig geweest met knippen, plakken en in elkaar zetten van de activiteiten. We hebben zoveel mogelijk attributen voor onze klassen zodat het leuk maar toch heel leerzaam blijft voor de kinderen.
(Onze mappen met voorbereidingen en indelingen van onze klas kan je zien bij de foto’s.)

Deze week was ook de deadline van de sollicitaties voor volgend schooljaar. Ook hebben we hier kei hard aan gewerkt om alles op tijd te kunnen versturen. Donderdag was gelukkig de dag daar dat we allebei alle brieven af hadden.
Om dit te kunnen vieren besloten we naar de skybar te gaan, hier staat Bangkok ook bekend om. Na wat zoeken op internet zagen we dat er in Bangkok de hoogste skybar van de wereld staat en dat daar de Hangover is opgenomen. Zeker een bezoekje waard dachten wij, dus op naar de Sirocco skybar! We moesten wel aan wat kledingwoordwaarden doen maar dat vonden we juist heel fijn om eindelijk een keer een jurkje aan te hebben en om ons op te tutten (we blijven toch dames).
Het was echt een super luxe hotel met alles erop er eraan. Bij binnenkomst werden we om de 5 meter door iemand ontvangen die ons weer naar de volgende persoon bracht die weer 5 meter met ons meeliep tot aan de lift. De 64e verdieping was onze eindbestemming en Renée zag de bui al hangen in verband met haar hoogtevrees.. Ook bij deze angst van Renée heeft Manuelle haar over de streep getrokken. Bij de skybar had je een prachtig uitzicht over Bangkok en omdat het ’s avonds was waren er overal mooie lichtjes te zien. Een hangovertini (cocktail) moest natuurlijk wel gedronken worden. De prijs was extreem duur maar het was het zeker waard!
Omdat we vrijdag nogal moe waren van de hele week hebben we besloten lekker naar de bioscoop weer te gaan. De film Cinderella (assepoester), met echte mensen gelukkig, hebben we gekeken en we hebben heerlijk kunnen relaxen van onze vrije avond.

We hebben zaterdag gegeten en geshopt op Khao San Road maar verder bestond het weekend vooral uit huiswerk maken. Toen we zondagochtend wakker werden en we aan ons huiswerk wilden beginnen lag de stroom in hele gebouw eruit. We hadden dus geen airco, wifi of stroom voor onze laptops. We merkten toen pas hoe erg we eraan gehecht zijn om al deze dingen te kunnen gebruiken. Gelukkig doet alles het nu weer en hebben we ons huiswerk kunnen maken en dit blog kunnen schrijven!

We zitten precies op de helft van ons avontuur, wat vliegt de tijd toch he!

Nog twee weken summerschool, één week alles uitwerken voor school (de PABO) en dan kunnen we heerlijk zeggen dat we een welverdiende vakantie hebben!!

Tot volgende week met hopelijk een spannender verhaal.
Liefs van ons xx

• 15 Maart 2015 - 15:02

Benny (papa Renée):

Goed om te lezen dat jullie ook serieus omgaan met de tijd die jullie daar hebben.
    Inderdaad alweer halverwege. Wat vliegt de tijd toch voorbij.
    Kusjes en knuffels,

Papa

• 15 Maart 2015 - 15:15

Lidwien:

Hoi meisjes,
    Niet elke week of elk weekend kan natuurlijk even spannend zijn. Van Bangkok zelf hebben jullie al heel veel gezien. Heel veel succes met de Summerschool, maar ik weet zeker dat dit echt wel gaat lukken!
    Veel liefs,
    pap & mam

• 15 Maart 2015 - 18:00

Marielle :

Niet spannend? He, wij zitten hier in Rosmalen. Alleen het shoppen op Khao san road klinkt al spannend, laat staan een bezoekje aan een skybar op de 64e verdieping!! Goed dat je je angsten overwint Renee! Veel succes deze week met de summerschool. Kan niet anders dan dat het een succes wordt met al jullie voorbereidingen. Dikke kus X

• 15 Maart 2015 - 18:54

Ilse :

Nou toch weer een geweldige week. solliciteren doe je namelijk ook niet elke dag.Goed van jullie hoor al die voorbereidingen. En die skybar leuk mooi uitzicht, knap dat je dat gedaan hebt, Jullie stonden beiden geweldig knap op de foto.
    Succes volgende week maar ik heb er alle vertrouwen dat het goed komt.
    xxx mama Renee

• 16 Maart 2015 - 13:55

Opa:

Lieve Renee,
    Met veel belangstelling en interesse heb ik jullie verslag gelezen en de mooie foto's bekeken.
    Kan niet anders zeggen dat jullie heel goed bezig zijn en ondertussen ook nog eens genieten van al dat natuurschoon daar ter plaatse. Lijkt mij dikwijls wel heel spannend en dan heb ik het niet over al die hoogten (heb nl nogal last van hoogtevrees) maar ook in die dorpen met al die druktes. Nou je doet er nogal wat ervaring mee op. Ook wat jullie met de kinderen doen is al een hele opgave en het lijkt mij zo dat ze jullie straks echt zullen missen. Alles bijeen vind ik het voor jou een ervaring, waar je nog vaak aan terug zult denken. Thuis zullen ze wel trots op je zijn. Nog heel veel plezier en geniet er met volle teugen van Veel groetjes en een pakkerd Opa

• 17 Maart 2015 - 11:38

Mandy:

Dag lieve schatten,

Wat gaat het snel he! Ik merk wel dat jullie het echt na jullie zin hebben en daar ben ik heel blij mee!
    Super gaaf dat jullie naar de Skybar zijn geweest, Jaloers!

Geniet elke keer weer van jullie foto's,

veel plezier nog en succes nog met de summerschool, jullie eigen mooie project!

veel liefs + kusjes xxx

Mandy