laatste stageweken! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu laatste stageweken! - Reisverslag uit Ayutthaya, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu

laatste stageweken!

Blijf op de hoogte en volg Renée Kusters

04 April 2015 | Thailand, Ayutthaya

Aangezien we vorige week niets hebben geplaatst nu even twee weken in één verslag.

23 tot en met 29 maart
De tweede week Summerschool

De tweede week van de summerschool ging van start. We hadden er beide veel zin in en wisten wat er van ons verwacht werd. We kennen nu beide de kinderen al en het is daarom makkelijker om overal op in te spelen.

Manuelle heeft deze week de thema’s school, vriendschap, kleuren, feesten en lichaam met de kinderen gedaan. Elke dag stond een thema centraal waarbij Manuelle de lessen heeft bedacht. Het was interessant om elke dag een ander thema te geven. Elke dag stond een prentenboek centraal en vanuit hier zijn de lessen ontworpen.

Renée heeft nog steeds thema rond de wereld in 10 dagen. Deze week zijn Mexico, Afrika, Egypte en Australië aan bod gekomen. De laatste dag werden alle landen en continenten nog eens herhaald. Het was een hele uitdaging om alles te weten (in het Engels) uit alle landen en continenten want je weet maar nooit wat een kind wil weten uit dat land/continent. Gelukkig ging dit goed.

Aan het eind van de week hebben we allebei in onze klas de ouders uitgenodigd. De ouders kwamen in de klas kijken wat de kinderen allemaal hadden gedaan. De werkjes waren uitgestald en de kinderen voerden allemaal hun geleerde dansjes en liedjes op aan de ouders. De ouders waren heel enthousiast over alles en we kregen ook vele bedankjes. Ook moesten we met veel ouders en kinderen op de foto, dat is gebruikelijk hier. Waar de foto’s nu zijn gebleven? Dat zullen we nooit weten.

Ook hebben we deze week een logeerpartijtje gehad, aangezien er dinsdag een mega grote spin bij Manuelle op de kamer zat. Na wat gegil van beide probeerde Renée hem nog met een slipper te vangen, maar hij kroop achter de kast en kwam er niet meer achteruit. Daarom hebben we uiteindelijk besloten dat Manuelle bij Renée kwam slapen.
Het was een vermoeiende maar vooral geweldige week! Wat een super ervaring en wat zijn wij ontzettend blij dat we hier naar toe zijn gegaan.

In het weekend hebben we vrijdag lekker films gekeken op bed en hebben we lekker uitgeslapen.

Zaterdag hadden we besloten lekker naar een hotel te gaan op Khao San road. Dit omdat we de zondag vroeg moesten vertrekken voor een tour vanaf Khao San Road. Zo konden we ook even relaxen, dachten we. Dit hotel was niet echt ‘je van het’, er was super veel herrie van het uitgaan en de bedden waren net zo hard als in ons eigen appartement. Helaas, maar weten we dat ook weer. Wel wat moe en gebroken, maar heel veel zin in de tour. We gingen naar de Floating Market in de ochtend en in de middag/avond naar Ayutthaya.

Het was een uur rijden naar de Floating Market zo konden we mooi nog een beetje bijslapen. De Flaoting Market was anders dan we hadden verwacht (maar er zijn ook veel verschillende). Je gaat zelf in een bootje en gaat met het bootje langs de winkels. De winkels staan dus op pilaren en de mensen die daar werken halen je letterlijk met een stok aan je boot naar binnen toe. Verder dreven er bootjes langs waarop eten werd verkocht en klaargemaakt. Hetgeen wat ons het meest opviel (en irriteerde) was dat iedereen aan je trok om maar alles te moeten kopen. We hebben wel wat leuke spulletjes gekocht gelukkig en een leuke ochtend gehad!

In de middag gingen we naar Ayutthaya. In dit gebied zijn heel veel verwoestingen te zien en er werd ons veel verteld over de geschiedenis van Ayutthaya. We hebben overdag verschillende oude tempels bezocht waarvan de meeste ook gesloopt en gebroken zijn door de oorlog met Myanmar. Ook hebben we het grootste en oudste zittende Boeddhabeeld gezien van Thailand. In de avond zijn we nog naar een tempel gegaan die werd verlicht omdat het donker was. Echt heel mooi om te zien! Aansluitend hebben we in een Thais Restaurant gegeten. Het was super interessant en we hadden een hele leuke groep mensen (Koreanen) en een hele leuke gids. Deze gids noemde ons de hele dag miss Holland en de Koreanen noemde hij gangsters. Mensen keken dus nogal raar op als hij ons riep, maar het was wel heel grappig. Door deze mensen was de tour ook al een stuk leuker. We hebben heel veel gelachen en veel geleerd over de geschiedenis dus kort samengevat een topdag!

Nog een weekje alles uitwerken en dan een heerlijke welverdiende vakantie!

30 maart tot en met 4 april.
Laatste weekje stage!!!!!

Doordat we zondag pas heel laat thuis waren omdat we in de file stonden hebben we niks meer op het blog geplaatst. Over deze week kunnen we ook niet ontzettend veel vertellen.

Het is deze week vooral alles uitwerken voor ons product voor de PABO. We zijn van ’s ochtends vroeg tot laat in de middag bezig om alles op tijd af te krijgen. Omdat er op dit moment geen summerschools zijn op de basisschool is het ontzettend rustig. Ook gaan de leerkrachten daardoor eerder naar huis toe. We hebben deze week ook al een aantal keren gehad dat we het kantoor werden uitgestuurd omdat ze alles wilden sluiten. Wat zijn wij toch ook hardwerkende studenten!

Ook deze week hebben we een logeer partijtje gehad. Manuelle had haar kamerdeur dicht gegooid met haar sleutel nog binnen. Onze huisbaas nam zijn telefoon niet op dus we konden ook niet in het kluisje waar de reservesleutels inliggen. Wat chagrijnig en moe hebben we uiteindelijk de moed opgegeven met bellen. Dus ook deze week heeft Manuelle lekker bij Renée geslapen. Kunnen we er vast aan wennen als we dadelijk 3 weken bij elkaar liggen. (Kan Manuelle vooral wennen aan Renée haar ontzettend leuke humeur in de ochtend).

We zouden eigenlijk vrijdag en zaterdag naar het strand gaan. Omdat we toch alles voor school af wilde hebben, hebben we besloten dit niet te doen. Zo kunnen we extra lekker van onze vakantie genieten want die hebben we nu!!

Vrijdag zijn we nog gewoon naar stage toe gegaan de gehele dag en in de avond zijn we heerlijk naar Fast and Furious 7 gegaan, wat een topfilm!

Vandaag bestaat onze dag alleen maar uit inpakken en schoonmaken. Beide hebben we onze kamers een ontzettend grote schoonmaak gegeven omdat we er voorlopig niet zullen zijn want:

Morgen zullen wij om 11:50 uur naar Chiang Mai vliegen, we zullen hier morgen nog lekker relaxen. Vanaf maandag starten we met een tour in Chiang Mai, Chiang Rai, Chiang Pai en Chiang Dao. Deze zal tot en met donderdag duren en vrijdag om 13:35 uur vliegen we weer terug naar Bangkok toe.

Vrijdag avond zullen we weer even terug zijn in ons appartement maar we zullen zaterdagochtend om 10:15 vliegen naar Phuket toe. Dit is een provincie in het zuiden van Thailand waar wij heerlijk gaan genieten van zon, zee, strand, cocktails en lekker helemaal niks doen! We zullen ongeveer 5 dagen blijven op Phuket en zullen daarna doorreizen naar Kho Phi Phi. Dit is een prachtig eiland in het zuiden van Thailand ook hier gaan wij lekker niks doen. We zullen onze vakantie afsluiten in Ao Nang, dit is ook een strand in het zuiden in de buurt van Krabi. We zullen 22 april om 16:25 uur vanaf Krabi terug vliegen naar Bangkok waar wij nog 1 nachtje zullen blijven, want 23 april gaan wij in de avond alweer naar het vliegveld toe.
We zullen dan afscheid gaan nemen van het prachtige land en alle mooie herinneringen mee kunnen nemen voor de rest van ons leven.

Vanaf nu gaan wij genieten van een heerlijke vakantie en weten we niet of we tussendoor tijd hebben om iets hierop te plaatsen.

Wel hebben we beide een abonnement gekocht daardoor kunnen we tussendoor ons internet aanzetten zodat we jullie nog kunnen bereiken, dus we spreken jullie nog wel!

Tot snel allemaal, wij zullen aan jullie denken als onze voetjes de mooie blauwe oceaan aanraken!

Heel veel liefs, we missen jullie en een dikke kus!
Manuelle en Renée

• 04 April 2015 - 14:16

Lidwien:

Hé meiden,(of moet ik zeggen; Miss Holland)

Wat een mooie verhalen weer en wat een prachtige foto's. Dit is een belevenis die je je hele leven niet meer vergeet, dit kan niet anders. Ik hoop dat jullie aan je nieuwe avontuur, waar jullie morgen aan beginnen, net zoveel plezier beleven en ook een hoop indrukwekkende ervaringen opdoen. Dus bij deze wil ik jullie een hele fijne tijd toewensen met jullie 'rondreis' door andere delen van Thailand.
    Heel veel plezier samen en geniet ervan. want de laatste weken gaan het snelst voorbij.

Groetjes hier uit Oss en veel liefs van ons allemaal!
    Mama xxx

• 04 April 2015 - 16:05

Marielle:

Ik miste het verslag wel hoor vorige week

• 04 April 2015 - 16:11

Marielle :

Heb ik daarnet een heel verhaal zitten typen, plaats ie alleen het eerste zinnetje

• 04 April 2015 - 16:12

Marielle :

En nu weer..afijn in 1 woord dan maar...Enjoy!! xx

• 04 April 2015 - 17:17

Ilse (moeder Renee):

Wat geweldig weer. Echt jullie doen het goed, ook samen. Leuk die klassefotos. Geniet nog even van deze laatste weken.

• 05 April 2015 - 10:48

Benny:

Ontzettend super mega trots op wat jullie hebben gedaan daar in dat verre Thailand. En nu inderdaad voor de volle 200% genieten van je vakantie.
    Nog een kleine 3 weekjes en dan sluiten we jullie weer in onze armen.

Love you

Papa

• 05 April 2015 - 13:43

Bepvanengelen1940@gmail.com:

Lieve Renee hoe is het met jouw
    Je weet oma is niet zo slim als jullie