Onze eerste week Summerschool - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu Onze eerste week Summerschool - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Renée Kusters Manuelle Lagarde - WaarBenJij.nu

Onze eerste week Summerschool

Door: Renée en Manuelle

Blijf op de hoogte en volg Renée Kusters

22 Maart 2015 | Thailand, Bangkok

16 tot en met 22 maart 2015.
De eerste week van de Summerschool!

Deze week was dan eindelijk het begin daar. Na uren voorbereid te hebben en weekenden opgeofferd konden we eindelijk beginnen in onze eigen klassen.
Waar gaan we allemaal tegen aanlopen? Zijn we niks vergeten? Kunnen die kinderen ons wel verstaan? Zullen de kinderen het wel leuk vinden? Zullen de kinderen ons wel leuk vinden?
Al die vragen bleven zondag avond en maandag ochtend maar door ons hoofd spoken. We hadden er allebei super erge zin in maar waren wel heel benieuwd.

Eenmaal daar op stage (07.30 uur) zaten er al kinderen uit beide klassen op ons te wachten. De klassen beginnen pas om 08.30 maar het is hier gebruikelijk dat de ouders de kinderen naar school toe brengen en dan zelf gaan werken. Dit was voor ons zeker even wennen omdat de kinderen in de klassen aan het spelen zijn. We hebben zo minder privé om alles nog voor te bereiden en klaar te leggen. Gelukkig went dit wel en zijn de kinderen zelf rustig en zelfstandig aan het werk.

Manuelle start deze week met het thema dieren. Elke dag staat er één diersoort centraal en de laatste dag worden alle dieren herhaalt. De diersoorten zijn dierentuindieren, boerderijdieren, insecten en waterdieren.

Renée heeft het thema 10 dagen rond de wereld. Steeds staat er eerst één continent centraal en de dag erna een land uit dat continent. De onderwerpen van deze week waren Europa, Nederland, Azië, Thailand en Amerika.

We zijn natuurlijk deze week tegen dingen aangelopen maar daar komen we wel uit gelukkig. De taalbarrière is gelukkig niet te groot, met handen en voeten kunnen we er meestal wel uitkomen. Ook kan de ene leerling beter Engels dan de ander, door daar op in te spelen en de kinderen van elkaar te laten leren komen we er ook een heel eind.
Dit zijn dingen die we allemaal mee terug kunnen nemen naar Nederland.
Want wie draait er nu in zijn 3e jaar 2 weken helemaal alleen een klas? En heeft ook nog alle lessen zelf bedacht en ontworpen? Wij kunnen gelukkig zeggen dat we dat hebben gedaan. Daar zijn we natuurlijk wel heel trots op! Onze begeleidster vind ook dat we het allebei goed doen en kan zorgeloos de klassen aan ons overlaten.

We waren na zo’n week helemaal gesloopt en kapot en zijn daarom vrijdag weer lekker naar de bioscoop gegaan, (dit is natuurlijk goed voor onze Engelse ontwikkeling ). We hadden extra grote stoelen gekocht (stelt nog niks voor qua geld) en konden heerlijk onze benen omhoog leggen in een reusachtige stoel (bank was het meer) en heerlijk genieten!

Zaterdag en zondag hebben we heerlijk uitgeslapen en helaas de rest van de dag aan ons huiswerk gezeten. We zijn er nog langer niet klaar mee maar alle voorbereidingen voor week 2 zijn weer gedaan!

Omdat volgend weekend ons laatste weekend in Bangkok is, hebben we een hotel op Khao San Road geboekt voor de zaterdag. Zo kunnen we even relaxen en bijkomen van de 2 weken Summerschool. De volgende dag (zondag) gaan we met een tour naar Ayuttaya en de Floating Market. Dit waren de laatste dingen die we nog wilden zien rondom Bangkok. Ook hebben we zaterdag avond lopen passen en meten hoe we onze vakantie willen gaan indelen. Hier zijn we helaas nog niet over uit omdat we niet voldoende tijd hebben om alles te zien. We zullen keuzes moeten gaan maken maar daar zullen we vast en zeker wel uitkomen!

Deze week geen foto’s aangezien we met veel verschillende camera’s foto’s hebben gemaakt. Dit moeten we allemaal nog even goed uitzoeken maar dat doen we volgende week alles in een keer van de twee weken Summerschool.

Wij gaan weer lekker (NOT) verder met ons huiswerk en we zeggen tot volgende week!

Heel veel liefs van ons xx

• 22 Maart 2015 - 12:13

Ilse (moeder Renee):

Ik had alle vertrouwen in dat de lessen van jullie goed goed zouden uitpakken en zie. Geweldig wat jullie weer gedaan hebben, zeker in het weekend huiswerk maken moet je thuis niet aan denken maar goed. Leuk wat jullie nog gaan doen, Ik heb het even opgezocht maar dat is echt kleurrijk en interessant om nog te bekijken. Hopelijk kunnen jullie toch nog een lekkere strandvakantie er achteraan doen. Hebben jullie echt wel verdiend. Tussendoor ook nog solliciteren naar stageplaats voor volgende jaar. Goed bezig meiden. Geniet nog komende week, toch iets speciaal en apart lesgeven in je eentje.
    Trots op jullie.
    Mama (van Renee)

• 22 Maart 2015 - 13:16

Lidwien:

Hey Manuelle,

Geweldig wat jullie weer gedaan hebben, deze afgelopen week en komende week. Inderdaad ja, niet iedereen kan zeggen dat ze 2 weken zelfstandig een klas hebben gedraaid in een wildvreemd land en in een andere taal! Ik had eerlijk gezegd niet anders verwacht dan dat dit een succes zou worden. Jammer dat je nu geen mondelinge sollicitatiegesprekken kon doen in Nederland, maar ja, waar je nu mee bezig bent in Thailand, word gelukkig wél uitermate goed gewaardeerd. Heel veel succes nog met jullie 2de week Summerschool en geniet van alle mooie momenten, die jullie nog meemaken.

Groetjes en heel veel liefs,
    Papa & Mama xxxx

• 22 Maart 2015 - 14:43

Benny (big Daddy Van Renée):

Nou meiden jullie maakten mij al super trots de afgelopen 6 weken maar dit is toch het enige echte werk en als je dit dan zo goed voorbereid zoals jullie gedaan hebben en met jullie kwaliteiten dan kan het haast niet anders dan goed gaan. Hulde dames en nog 1 week vol gas en dan genieten van een paar weekjes vakantie. Die hebben jullie wel verdiend !!

XXX
    Benny

• 23 Maart 2015 - 07:44

Marielle:

Kon niet anders, met jullie voorbereidingen, dat de summerschool een succes is. Nu al aftellen voor jullie welverdiende vakantie. Succes weer deze week en een dikke knuffel xx